ေမွာ္ပညာ စိတ္ဝင္စားပါသလား။ သိပၸံပညာကို ေလ့လာပါ

ကိုယ္ေပ်ာက္ျခင္းဆိုတာဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စိတ္ကူးယဥ္ေလ့ရွိတဲ့ အရာပါ။ သင္ဟာ သင့္ဘဝမွာ အနည္းဆုံးတစ္ခါေတာ့ ကိုယ္ေပ်ာက္ျခင္းစြမ္းအင္ကို ေတာင့္တဖူးတယ္ဆိုတာ ဝန္ခံရမယ္မလား။ ဒီ ကိုယ္ေပ်ာက္ျခင္းဆိုတဲ့ ဝိေသသတစ္ခုဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ လူသားေတြၾကားမွာ ေရပန္းစားခဲ့ပါတယ္။ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ဇာတ္ေၾကာင္းရာဇဝင္ေတြ၊ စိတ္ကူးယဥ္ ဝတၳဳဇာတ္လမ္းေတြ၊ ညအိပ္ရာဝင္ပုံျပင္ေတြ၊ စတဲ့ လူသားတို႔ရဲ့ အေတြးကြန႔္ျမဴးနိုင္စြမ္းထဲမွာ ေနရာယူထားပါတယ္။ ေဂ်ေကရိုးလင္းရဲ့ ဟယ္ရီေပၚတာ ဇာတ္လမ္းေတြထဲမွာ ဟယ္ရီေပၚတာဟာ သူ႔အေဖရဲ့ ကိုယ္ေပ်ာက္ဝတ္႐ုံကို ဝတ္ၿပီး ေက်ာင္းစာၾကည့္တိုက္ထဲမွာ ပုန္းကြယ္ေနတဲ့ အခန္းေတြ၊ Lord of the rings ဇာတ္ကားထဲမွာ ဖေရာ္ဒို က လက္စြပ္ဝတ္ၿပီး ကိုယ္ေပ်ာက္သြားေလ့ရွိတဲ့ အခန္းေတြဟာ အခုေခတ္လူငယ္ေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးေနပါလိမ့္မယ္။ အခုလို ကိုယ္ေပ်ာက္ျခင္းဝိေသသ ဟာ စိတ္ကူးယဥ္ဇာတ္လမ္းေတြထဲမွာ ႀကီးႀကီးမားမားေနရာယူထားခဲ့တာ မွန္ေပမယ့္ သိပၸံပညာရွင္ေတြနဲ႔ ႐ူပေဗဒပညာရွင္ေတြရဲ့ နယ္ပယ္မွာေတာ့ မျဖစ္နိုင္မႈတစ္ခုအေနနဲ႔သာ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုသိပၸံပညာကို ပိုၿပီးနက္နက္နဲနဲ သိရွိလာခဲ့တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ကိုယ္ေပ်ာက္ျခင္းဟာလဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားေတြအတြက္ အမွန္တကယ္ယုတၱိရွိတဲ့ သေဘာတရားတစ္ခုအျဖစ္ မွတ္ယူလို႔ ရလာပါၿပီ။ သိပၸံပညာဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ စိတ္ကူးယဥ္ဇာတ္လမ္းေတြကို လက္ေတြ႕ေလာကထဲမွာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးေနခဲ့တာပါပဲ။ လကမၻာေပၚမွာလမ္းေလၽွာက္ျခင္း၊ ပ်ံသန္းျခင္း၊ ကမၻာတစ္ဖက္ျခမ္းမွာျဖစ္ပ်က္ေနတာကို တိုက္ရိုက္ျမင္နိုင္ၾကားနိုင္ေနျခင္း စသည္တို႔ဟာ ေရွးယခင္အခ်ိန္မ်ားမွာေတာ့ စိတ္ကူးယဥ္အဆင့္ ေမွာ္အတတ္အဆင့္တို႔သာ ရွိခဲ့တယ္မဟုတ္ပါလား။

သဘာဝတရားႀကီးရဲ့ လၽွို႔ဝွက္ခ်က္မ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာသိလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ထိုသဘာဝတရားႀကီးကို ေကာင္းေကာင္းအသုံးခ်လာနိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဥပမာအေနနဲ႔ အတိုင္း ေတြအေၾကာင္းကို ေျပာျပပါမယ္။ (အခုကစၿပီး ကၽြန္ေတာ္ဟာ dimension ေတြကို “အတိုင္း” လို႔ ရည္ညႊန္းေရးသားပါမယ္။) ကၽြန္ေတာ္တို႔လူသားေတြ လက္ရွိျမင္နိုင္ခံစားနိုင္ေနတဲ့ အတိုင္း ဟာ ၄ ခုရွိပါမယ္။ အလ်ား၊ အနံ၊ အျမင့္၊ ေနာက္ဆုံးတစ္ခုအေနနဲ႔ကေတာ့ အခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ သင္ဟာ သင့္ခ်စ္သူနဲ႔ အခ်ိန္းအခ်က္လုပ္ၿပီဆိုပါေတာ့။ ဒီလိုဆိုရင္သင္ဟာ ဒဂုံစင္တာ ၂၊ ဒုတိယထပ္၊ ညေန ၅ နာရီမွာ ေတြ႕မယ္လို႔ေျပာပါလိမ့္မယ္။ (စိတ္မပူပါနဲ႔။ အတြဲလာမေခ်ာင္းပါ။) ဒီမွာသင္ဟာ ႐ူပေဗဒအတိုင္း ၄ ခုလုံးကို အသုံးျပဳသြားပါတယ္။ ဒဂုံစင္တာဆိုတာဟာ လက္တီက်ဳ၊ ေလာင္ဂ်ီက်ဳ(အလ်ား နဲ႔ အနံလို႔ေျပာလို႔ရပါတယ္။) ၿပီးေတာ့ ဒုတိယထပ္၊ (အျမင့္) နဲ႔ ညေန ၅ နာရီ(အခ်ိန္) စသျဖင့္ အသုံးျပဳသြားပါတယ္။ အခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိတဲ့အတိုင္းေတြဟာ ၄ ခုသာရွိေပမယ့္ Theoretical Physicists ေတြရဲ့ တြက္ခ်က္မႈေတြအရေတာ့ စၾကဝဠာအတြင္း အတိုင္းေတြဟာ ၁၉ ခုကေန ၂၆ ခုအထိ ရွိေနနိုင္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ထို အတိုင္း ေတြဟာ spacetime ရဲ့ အလြန္ေခြလိပ္ျခင္းကို ခံလိုက္ရတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မခံစားနိုင္ေတာ့တာလို႔ဆိုပါတယ္။ ဒီအတို္င္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ သိနိုင္ အသုံးျပဳလာနိုင္ရင္ ဘာမ်ားျဖစ္မလဲ။

ခံစားနိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။ စကၠဴတစ္ရြက္ကိုယူလိုက္ပါ။ ၿပီးေတာ့ ထိုစကၠဴထဲမွာ လူပုံတစ္ပုံဆြဲလိုက္ပါ။ သူ႔ေဘးမွာ ေဘာင္ခတ္လိုက္ပါ။ ဒီလိုဆိုရင္ အဲ့ဒီလူဟာ စာရြက္ေပၚမွာ အလ်ားအနံ ဆိုတဲ့ ဟင္းလင္းျပင္အတိုင္း ၂ ခုကိုသာ သိရွိတဲ့ အတိုင္း ၂ ခုနယ္ပယ္သားတစ္ေယာက္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ထိုလူဟာ သူ႔ေဘးက ေဘာင္ရဲ့ အျပင္ကို ထြက္လို႔မရျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ အတိုင္း ၃ ခုနယ္ပယ္သားျဖစ္တဲ့ သင္ဟာ ထိုလူကို စာရြက္ေပၚကေန ဆြဲထုတ္ၿပီး ေဘာင္အျပင္ဘက္ကို ပို႔ေပးလို႔ရပါတယ္မဟုတ္လား။ သင္ဟာ သူမလုပ္နိုင္တဲ့ အရာတစ္ခုကိုလုပ္လိုက္တာပါပဲ။ သူ႔အတြက္ မျဖစ္နိုင္တဲ့ အရာတစ္ခုကို လုပ္လိုက္တာပါပဲ။ ဘာလို႔လဲဆိုတာ သင္ဟာ သူ႔ထက္ အတိုင္းတစ္ခု သာေနလို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အခုလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ထက္ သာလြန္ၿပီး အတိုင္းေတြကို ခံစားနိုင္အသုံးခ်နိုင္တယ္ဆိုရင္လဲ အခုကၽြန္ေတာ္တို႔ မျဖစ္နိုင္ဘူးထင္တဲ့ အရာအမ်ားအျပားကို လုပ္လာနိုင္လိမ့္မလား စဥ္းစားစရာပါ။ ကိုယ္ေပ်ာက္ျခင္း၊ ေျမလၽွိုးမိုးပ်ံျခင္း၊ နံရံေတြကို ထိုးေဖာက္သြားလာျခင္း စတဲ့ သဘာဝလြန္စြမ္းအင္ေတြမ်ား ရလာမလား။ ကၽြန္ေတာ္တပ္အပ္မေျပာနိုင္ပါ။ လုပ္နိုင္ေကာင္းလုပ္နိုင္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္…… ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ သဘာဝတရားႀကီးရဲ့ နိယာမေတြကိုေကာင္းေကာင္းအသုံးခ်နိုင္ေအာင္ပဲ စြမ္းေဆာင္နိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ႐ူပေဗဒနိယာမ ေတြကို လြန္ဆန္ေျပာင္းလဲျခင္းမွာေတာ့ မစြမ္းေဆာင္နိုင္ဘူးဆိုတာ တပ္အပ္ေျပာနိုင္ပါတယ္။

မက္စ္ဝဲ ၏ ညီမၽွျခင္းမ်ား

ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ့ ႐ူပေဗဒပညာရွင္မ်ားဟာ ၁၉ ရာစုအစပိုင္းအထိ အလင္း နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တိတိက်က်မသိၾကပါဘူး။ ၁၉ ရာစု အလယ္ပိုင္း ဂ်ိမ္းစ္ကလာ့ခ္ မက္စ္ဝဲ (James Clarke Maxwell) လက္ထပ္ေရာက္မွသာ အလင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျပည့္ျပည့္စုံစုံသိရွိလာခဲ့ၾကပါတယ္။ မက္စ္ဝဲ နဲ႔ မိုက္ကယ္ဖာရာေဒး ကို တစ္တြဲတည္းအျဖစ္ ေတြးျမင္ေျပာဆိုရပါလိမ့္မယ္။ ဖာရာေဒးဟာ ငယ္စဥ္ဘဝက ခ်ိဳ႕တဲ့သူျဖစ္တာနဲ႔အညီ အတန္းပညာလဲ မတတ္ေျမာက္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ သိပၸံပါရမီထူးလွသူျဖစ္ၿပီး စမ္းသပ္မႈေတြကတစ္ဆင့္ သိပၸံနယ္ပယ္ကို ဦးေဆာင္မႈျပဳလုပ္သြားသူျဖစ္ပါတယ္။ သင္လက္ရွိျမင္ေနသမၽွ စက္ပစၥည္းအားလုံးလိုလို(ကား၊ ေလယာဥ္၊ ေရခဲေသတၱာ၊ အစရွိသျဖင့္) ဟာ ဖာရာေဒးရဲ့ အားစက္ကြင္းမ်ားအေၾကာင္း စူးစမ္းမႈ ေနာက္ဆက္တြဲေတြလို႔ ေျပာရပါမယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဖာရာေဒးဟာ လၽွပ္စစ္နဲ႔သံလိုက္ စြမ္းအင္မ်ားကို ေပါင္းစည္းေပးခဲ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္လို႔ပါ။ တစ္ဖက္မွာလဲ မက္စ္ဝဲ ဟာ ျပည့္စုံတဲ့အသိုင္းအဝိုင္းက ေပါက္ဖြားလာသူျဖစ္ၿပီး သခ်ၤာပညာမွာ ပါရမီထူးသူတစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ ဖာရာေဒး အသက္အရြယ္ရလာၿပီး တီထြင္ဆန္းသစ္မႈေတြ သိပ္မလုပ္နိုင္ေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ ငယ္ရြယ္တဲ့ မက္စ္ဝဲဟာ ဖာရာေဒးရဲ့ သီအိုရီမ်ားကို သခ်ၤာ ဘာသာစကားနဲ႔ အသက္သြင္းပါေတာ့တယ္။

သူတို႔ႏွစ္ဦးရဲ့ ေရွ႕၊ လြန္ခဲ့တဲ့ ရာစုႏွစ္ ၂ ခုေလာက္က နယူတန္ဟာ ကယ္ကူလပ္စ္ သခ်ၤာကို တီထြင္ခဲ့ပါတယ္။ ကယ္ကူလပ္စ္ သခ်ၤာဟာ differential equations ေတြကို အသုံးျပဳတဲ့ သခ်ၤာနည္းတစ္မ်ိဳးပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာတစ္ခုအေနနဲ႔ သင္ဟာ ကေတာ့ပုံရွိတဲ့ အရာတစ္ခုကို အလယ္ကေန ထပ္ပိုင္းျဖတ္လိုက္ၿပီဆိုရင္ အေပၚက အစိတ္အပိုင္းရဲ့ ေအာက္ေျခက မ်က္ႏွာျပင္ဧရိယာ နဲ႔ ေအာက္ကအစိတ္အပိုင္းရဲ့ အေပၚက မ်က္ႏွာျပင္ဧရိယာ မ်ားဟာ မတူညီနိုင္ပါဘူး။ ဒီအခါ ထို ကေတာ့ပုံရဲ့ ထုထည္ကိုလိုခ်င္တဲ့အခါမွာ သင္ဟာ ထိုကေတာ့ပုံရဲ့ အျမင့္တစ္ေလၽွာက္မွာရွိေနတဲ့ ဧရိယာအစိတ္အပိုင္းေလးေတြကို ေပါင္းေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ တြက္ခ်က္မႈကို ကယ္ကူလပ္စ္ သခ်ၤာရဲ့ အႏွစ္သာရလို႔ေျပာနိုင္ပါတယ္။ ကယ္ကူလပ္စ္ သခ်ၤာဟာ တကယ္ေတာ့ ေျပာင္းလဲႏႈန္းအေပၚမွာမူတည္ၿပီး တြက္ခ်က္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေရလွိုင္းမ်ား၊ ဓာတ္ေငြ႕မ်ား၊ စသျဖင့္တို႔ရဲ့ ေရြ႕လ်ားႏႈန္းမ်ားကို ကယ္ကူလပ္စ္ သခ်ၤာသုံးၿပီး တြက္ခ်က္ပါတယ္။ ယခု အာကာသယာဥ္မ်ားလႊတ္တင္ရာမွာလဲ ကယ္ကူလပ္စ္ သခ်ၤာကိုသုံးၿပီး သူတို႔ရဲ့ ပန္းတိုင္ (destination) မ်ားကို တိတိက်က်တြက္ခ်က္ပါတယ္။ မက္စ္ဝဲ ဟာ ဒီ ကယ္ကူလပ္စ္ သခ်ၤာရဲ့ differential equations မ်ားကို အသုံးျပဳၿပီး ဖာရာေဒးရဲ့ လၽွပ္စစ္သံလိုက္ေပါင္းစည္းမႈအားမ်ားကို တြက္ထုတ္ပါေတာ့တယ္။

လၽွပ္စစ္စက္ကြင္းဟာ သံလိုက္စက္ကြင္းအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းနိုင္သလို သံလိုက္စက္ကြင္းကိုလဲ လၽွပ္စစ္စက္ကြင္းအျဖစ္ အျပန္အလွန္အသြင္ေျပာင္းနိုင္တယ္လို႔ ဖာရာေဒးက ေတြ႕ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဖာရာေဒးရဲ့ ပထမဆုံး တီထြင္မႈဟာ ေမာ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေမာ္တာဟာ စက္မႈေခတ္ရဲ့ မူလဇစ္ျမစ္လို႔ပဲ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ မက္စ္ဝဲ ဟာ ဒီဖာရာေဒးရဲ့ လၽွပ္စစ္သံလိုက္စက္ကြင္းေတြ႕ရွိမႈမ်ားကို differential equations မ်ားအျဖစ္ ျပန္ဆိုခဲ့ပါတယ္။ မက္စ္ဝဲရဲ့ differential equations ၈ ခုတြဲဟာ ေခတ္သစ္႐ူပေဗဒရဲ့ အေရးအပါဆုံး ညီမၽွျခင္းမ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။ ယခုဘြဲ႕လြန္႐ူပေဗဒေက်ာင္းသားမ်ားဟာ မက္စ္ဝဲရဲ့ ဒီ ညီမၽွျခင္း ၈ ခုကို ေခၽြးထြက္ေအာင္ တြက္ခ်က္ေလ့က်င့္ရပါတယ္။

အဲ့ဒီေနာက္မွာ မက္စ္ဝဲ က ဒီ လၽွပ္စစ္စက္ကြင္းနဲ႔သံလိုက္စက္ကြင္းတို႔ဟာ အျပန္အလွန္ေျပာင္းနိုင္တယ္ဆိုရင္ သူတို႔ဟာ အျမဲတမ္း ဆက္တိုက္ဆိုသလို ဒီလို တစ္ခုၿပီးတစ္ခုေျပာင္းေနနိုင္မယ္လို႔ ေတြးခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ ဒီ လၽွပ္စစ္ နဲ႔ သံလိုက္စက္ကြင္းမ်ားဟာ လွိုင္းတစ္ခုသဖြယ္သာ ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဒီေနာက္မွာ သူဟာ သူ႔ရဲ့ ညီမၽွျခင္းေတြကတစ္ဆင့္ ဒီ လၽွပ္စစ္သံလိုက္လွိုင္းမ်ားရဲ့ အလ်င္ကိုတြက္ထုတ္လိုက္ရာမွာ အလင္းအလ်င္နဲ႔ အတူတူျဖစ္ေနတာကို သြားၿပီးေတြ႕ရွိလိုက္ပါတယ္။ ၁၈၆၄ ခုႏွစ္မွာေတာ့ လၽွပ္စစ္သံလိုက္လွိုင္းနဲ႔ အလင္းတို႔ရဲ့ အလ်င္ကို တိတိက်က်သိနိုင္သြားပါၿပီ။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ အလင္းဟာလဲ လၽွပ္စစ္သံလိုက္လွိုင္းတစ္ခုသာ ျဖစ္ရမယ္လို႔ မက္စ္ဝဲ က သုံးသပ္ခဲ့ပါတယ္။ အခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္နိုင္တဲ့အလင္း၊ သင္ၾကည့္ရႈေနတဲ့ ႐ုပ္သံလိုင္းကို ဝင္လာတဲ့ လွိုင္းမ်ား၊ X- rays မ်ား၊ gamma rays မ်ား၊ ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္၊ အနီေအာက္ေရာင္ျခည္၊ စသျဖင့္ လွိုင္းမ်ားဟာ ဖာရာေဒးနဲ႔ မက္စ္ဝဲ တို႔ေတြ႕ရွိခဲ့တဲ့ လၽွပ္စစ္သံလိုက္လွိုင္းမ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။ အရမ္းကို လွပၿပီး ေျပာင္ေျမာက္လွတဲ့ ေတြ႕ရွိမႈတစ္ခု။ ေနာက္ ဆယ္စုႏွစ္အနည္းငယ္မွာေတာ့ ႐ုံးစာေရးေလးတစ္ေယာက္ဟာ ဒီ လၽွပ္စစ္သံလိုက္လွိုင္းညီမၽွျခင္းမ်ားကို အသုံးျပဳၿပီး မွတ္တိုင္ထူတဲ့ သီအိုရီႏွစ္ခုကို ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ၁၀ ႏွစ္သာျခားၿပီး တြက္ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ သူ႔နာမည္ကေတာ့ အဲဘတ္အိုင္းစတိုင္း ျဖစ္ၿပီး သီအိုရီ ၂ ခုရဲ့ နာမည္ကေတာ့ အထူးႏွိုင္းရသီအိုရီ(Special Relativity Theory – 1905) နဲ႔ ေယဘုယ်ႏွိုင္းရသီအိုရီ(General Relativity – 1915) တို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

မက္စ္ဝဲ ရဲ့ အလင္းနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ေတြ႕ရွိမႈမ်ား(အလင္းဟာ လွိုင္းတစ္မ်ိဳးသာျဖစ္သည္ဆိုတဲ့ အခ်က္) ဟာ အခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာေနတဲ့ ကိုယ္ေပ်ာက္ျခင္း အျခင္းအရာရဲ့ အဓိက ေျဖရွင္းခ်က္သာျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီအခ်က္ကို အဓိက အေၾကာင္းအရာအေနနဲ႔ ယူဆၿပီး ကိုယ္ေပ်ာက္ျခင္း အေၾကာင္းကို သိပၸံနည္းက် အေကာင္အထည္ေဖာ္နိုင္ပါလိမ့္မယ္။

အခ်ိဳ႕ေသာအရာေတြဟာ ေဖာက္ထြင္းမျမင္နိုင္ေပမယ့္(ဥပမာ – သစ္သား၊ သံတုံး၊ သင္၏ ခႏၶာကိုယ္) အခ်ိဳ႕ေသာအရာေတြကို ေဖာက္ထြင္းျမင္နိုင္ပါတယ္။ (ဥပမာ – ေရ၊ မီးခိုးေငြ႕၊ ဖန္ခြက္) ဒါဟာ ဘာ့ေၾကာင့္ပါလဲဆိုတာကို သင္စဥ္းစားဖူးပါသလား။   အရာအားလုံးကို အက္တမ္ေတြနဲ႔ ဖြဲ႕စည္းထားပါတယ္။ အက္တမ္ေတြၾကားက ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားတဲ့ အားက ႀကီးမားေလ ထိုအရာဟာ ပိုၿပီး မာေၾကာေလျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ သံတုံးတစ္တုံးရဲ့ အက္တမ္ေတြရဲ့ ခ်ဳပ္ေႏွာင္အားဟာ ေဖာ့တုံးတစ္တုံးက အက္တမ္ေတြရဲ့ ခ်ဳပ္ေႏွာင္အားထက္ မ်ားစြာ သာလြန္ေနမွာပါ။ ဒီလိုပဲ အဲ့ဒီအက္တမ္ေတြၾကားမွာ ေနရာလြတ္ေတြရွိပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒီ ေနရာလြတ္ေတြရဲ့ အက်ယ္အဝန္းဟာ “ျမင္နိုင္တဲ့အလင္း” ရဲ့ လွိုင္းအလ်ားထက္ က်ယ္ဝန္းေနတာရွိသလို က်ဥ္းေျမာင္းေနတာလဲ ရွိပါလိမ့္မယ္။ အခုဆို ဒီေဖာက္ထြင္းျမင္နိုင္ရတဲ့ သေဘာသဘာဝကို သင္ သိနိုင္ေလာက္ပါၿပီ။ အစိုင္အခဲေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ့ အက္တမ္ေတြၾကားက ေနရာလြတ္ေတြဟာ အလြန္က်ဥ္းေျမာင္းၿပီး အလင္းရဲ့ လွိုင္းအလ်ားေတာင္ မဝင္နိုင္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူတို႔ဟာ ပိတ္ေနၿပီး ထိုးေဖာက္မျမင္နိုင္တာျဖစ္ပါတယ္။ ဓာတ္ေငြ႕ေတြ၊ သင္ေသာက္သုံးေနတဲ့ ေရေတြကို ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့ အက္တမ္ေတြရဲ့ ၾကားက ေနရာလြတ္ေတြကေတာ့ အလင္းရဲ့ လွိုင္းအလ်ားထက္ ပိုၿပီး က်ယ္ေနတာေၾကာင့္ အလင္းဟာ အဲ့ဒီ အက္တမ္ေလးေတြၾကားကို ျဖတ္ဝင္ၿပီးသြားနိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အဲ့ဒီ အရာေတြ၊ ပစၥည္းေတြကို ထိုးေဖာက္ျမင္နိုင္ျခင္းပါ။

ဒါ့ေၾကာင့္ ကိုယ္ေပ်ာက္ျခင္း ဆိုတဲ့ အျခင္းအရာဟာ အက္တမ္အရြယ္အစားမွာ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ နည္းပညာတစ္ခုျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာ သိသာပါတယ္။ အက္တမ္ေတြၾကားက အကြာအေဝးကို အလင္းအလ်ားထက္ ပိုၿပီးက်ယ္ေအာင္ ထိန္းညႇိနိုင္မယ္ဆိုရင္ သင္ဟာ ကိုယ္ေပ်ာက္ျခင္း နည္းပညာကို ပိုင္ဆိုင္နိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကိုယ္ေပ်ာက္ျခင္းဟာ မျဖစ္နိုင္ဘူး လို႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ မွားရာေရာက္ပါတယ္။ အလြန္ျမင့္မားတဲ့ နည္းပညာသာ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းႀကီး ေတြးၾကည့္ရေအာင္။ တကယ္လို႔ သင္ဟာ ကိုယ္ေပ်ာက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ သင့္ကိုယ္သင္ အရည္ေပ်ာ္ေအာင္အပူေပး၊ ၿပီးရင္ အေငြ႕ပ်ံသည္ထိ အပူထပ္ေပး၊ ၿပီးရင္ ပုံေဆာင္ခဲျဖစ္ေအာင္ ျပန္လုပ္၊ အက္တမ္ေတြၾကားက အကြာအေဝးကို ခ်ဲ႕လိုက္တဲ့သေဘာေပါ့။ ဒီလိုလုပ္ဖို႔ဆိုတာ ျဖစ္မွမျဖစ္နိုင္တာ။ သင္ဟာ ပထမအဆင့္ အပူေပးတုန္းမွာကို အရည္မေပ်ာ္ခင္ ဇီဝိန္ခ်ဳပ္သြားလိမ့္မယ္။ ဒါဆို ကိုယ္ေပ်ာက္ျခင္းကို ဘယ္လို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကမလဲ။ ဘာျဖစ္ရင္ ကိုယ္ေပ်ာက္မလဲ ဆိုတာေတာ့ သိၿပီ။ နည္းလမ္းပဲလိုပါေတာ့တယ္။

Index of Refraction

ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္က Index of refraction ကို အလင္းယိုင္ညႊန္းကိန္း လို႔ ရည္ညႊန္းေရးသားပါမယ္။ အလင္းယိုင္ညႊန္းကိန္း ဆိုတာကေတာ့ ထိုးေဖာက္ျမင္နိုင္တဲ့အရာတစ္ခုအတြင္း အလင္းဝင္ေရာက္လိုက္မယ္ဆိုရင္ အလင္းရဲ့ လမ္းေၾကာင္း ယိုင္သြားတဲ့ႏႈန္းကို ေဖာ္ျပတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ သင္ဟာ သင့္လက္ကို ေရထဲမွာ ႏွစ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ သင့္လက္ဟာ ေရထဲမွာ ယိုင္သြားသလိုျဖစ္တာကို သတိထားမိမွာပါ။ ထိုးေဖာက္ျမင္နိုင္တဲ့အရာ(transparent material) မ်ားမွာ ကိုယ္စီ အလင္းယိုင္ညႊန္းကိန္း ေတြရွိၾကပါတယ္။ အလင္းယိုင္ညႊန္းကိန္း တန္ဖိုးမ်ားေလေလ အလင္းက ပိုယိုင္ေလေလ ျဖစ္ပါမယ္။ သာမန္ ဟင္းလင္းျပင္မွာရွိတဲ့ အလင္းရဲ့ အလ်င္ကို အရာဝတၳဳတစ္ခုအတြင္းမွာျဖတ္တဲ့အခါျဖစ္သြားတဲ့ အလင္းအလ်င္နဲ႔ စားလိုက္ရင္ ထို အရာရဲ့ အလင္းယိုင္ညႊန္းကိန္း ရပါလိမ့္မယ္။ (အလင္းယိုင္ညႊန္းကိန္း = =(ၾကားခံနယ္တြင္သြားေသာ အလင္း၏အလ်င္ )/(ဟင္းလင္းျပင္တြင္သြားေသာ အလင္း၏အလ်င္(3×〖10〗^8  ms^(-1))))ဒါ့ေၾကာင့္ အလင္းယိုင္ညႊန္းကိန္းဟာ အျမဲတမ္း ၁ ထက္ႀကီးေနမွာျဖစ္တယ္။ ေလအတြက္ ၁.၀၀၀၃၊ ဖန္အတြက္ ၁.၅၊ စိန္အတြက္ ၂.၅ စသျဖင့္ အသီးသီးရွိမွာေပါ့။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွတ္နိုင္တာကေတာ့ သိပ္သည္းစမ်ားေလေလ အလင္းကပိုၿပီး ေႏွးေႏွးသြားေလေလ၊ ပိုၿပီးယိုင္ေလေလ၊ အလင္းယိုင္ညႊန္းကိန္း ႀကီးေလေလ ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဖန္တုံးတစ္တုံးကို အလင္းျဖတ္မယ္ဆိုရင္ ယိုင္သြားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဖန္တုံးထဲမွာ အလင္းက တန္းတန္းမတ္မတ္ ျပန္သြားျပန္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ အဲ့ဒီ ဖန္တုံးရဲ့ အလင္းယိုင္ညႊန္းကိန္းကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ထိန္းညႇိမယ္ဆိုပါေတာ့။ ဖန္တုံးရဲ့ အလင္းယိုင္ညႊန္းကိန္းဟာ တစ္သမတ္တည္းမဟုတ္ေတာ့ပဲ သူ႔အတြင္းက ေနရာတိုင္းမွာ တစ္မ်ိဳးတစ္ဖုံစီ ယိုင္ေနပါလိမ့္မယ္။ အလင္းဟာ အဲ့ဒီ ဖန္တုံးအတြင္းမွာ ေႁမြလိမ္ေႁမြေကာက္ သြားေနမွာေပါ့။ အဲ့ဒီဖန္တုံးဟာ ခြက္ပုံသ႑ာန္ရွိမယ္။ ၿပီးေတာ့ အလင္းဟာလဲ အဲ့လို ခြက္အတြင္းမွာ U ပုံသ႑ာန္သြားလာၿပီး တစ္ဖက္ျခမ္းကို ျပန္ေရာက္မွ အျပင္ကို တန္းတန္းမက္မက္ ထြက္သြားမယ္ဆိုပါေတာ့။ သင့္ကို အဲ့ဒီ ဖန္ခြက္နဲ႔ အုတ္ထားလိုက္မယ္ဆိုရင္ သင္ဟာ ကိုယ္ေပ်ာက္ၿပီးသားျဖစ္သြားမွာပါ။ တစ္ဖက္ကၾကည့္ေနတဲ့လူရဲ့ မ်က္လုံးထဲကို အလင္းဟာ ဖန္ခြက္အတြင္း ေႁမြလိမ္ေႁမြေကာက္သြားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ဝင္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုလုပ္ဖို႔ဆိုရင္ အဲ့ဒီ အရာဝတၳဳရဲ့ အလင္းယိုင္ညႊန္းကိန္းဟာ အႏႈတ္ျဖစ္ေနရပါလိမ့္မယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ရဲ့ ေဒါ့ပလာအက်ိဳး(Doppler effect) ဟာလဲ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနရပါလိမ့္မယ္။ အခု လက္ရွိ ကမၻာတစ္ဝန္းက ႐ူပေဗဒျပဌာန္းစာအုပ္ေတြမွာေတာ့ အခုကၽြန္ေတာ္ေျပာသြားတဲ့ အခ်က္ေတြဟာ မျဖစ္နိုင္တဲ့အခ်က္ေတြအျဖစ္သာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနာက္ပိုင္းႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္းမွာ တီထြင္ရလာတဲ့ Metamaterial လို႔ေခၚတဲ့ ပစၥည္းေတြေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အဲ့ဒီ ႐ူပေဗဒျပဌာန္းစာအုပ္ေတြကို ျပင္ဆင္ရေတာ့မလိုျဖစ္လာပါၿပီ။

Metamaterial (Substances that have optical properties not found in nature)

Metamaterial ဆိုတာကေတာ့ သဘာဝအေလ်ာက္မျဖစ္နိုင္တဲ့ ျမင္ကြင္းဂုဏ္သတၱိေတြပိုင္ဆိုင္တဲ့ လူလုပ္႐ုပ္ဝတၳဳေတြျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္ကသူ႔ကို ႐ုပ္ဝတၳဳဆန္း လို႔ ရည္ညႊန္းေရးသားပါမယ္။ ႐ုပ္ဝတၳဳဆန္းေတြရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ထူးျခားတဲ့ ဂုဏ္သတၱိကေတာ့ လၽွပ္စစ္သံလိုက္လွိုင္းေတြကို ေကာင္းေကာင္းေကြးနိုင္ေကာက္နိုင္ျခင္း ပဲ လို႔ ဆိုရမွာပါ။ အခုဆို သိပၸံပညာရွင္ေတြဟာ မိုက္ခရိုေဝ့ဖ္(microwave) ေတြကို ေကာင္းေကာင္း ထိန္းခ်ဳပ္နိုင္မယ့္ ႐ုပ္ဝတၳဳဆန္း ေတြကို တီထြင္စမ္းသပ္ၿပီးပါၿပီ။ မိုက္ခရိုေဝ့ဖ္ ရဲ့ လွိုင္းအလ်ားကေတာ့ ၃ စင္တီမီတာခန႔္ရွိၿပီး လွိုင္းအလ်ား နာနိုမီတာခန႔္သာရွိတဲ့ အလင္းနဲ႔ယွဥ္ရင္ကေတာ့ အေတာ္ႀကီးမားတယ္လို႔ဆိုရပါမယ္။ (ဒီမိုက္ခရိုေဝ့ဖ္ေတြဟာ သင့္အိမ္မွာရွိတဲ့ မိုက္ခရိုေဝ့ဖ္အပူေပးစက္နဲ႔ အတူတူပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီစက္ဟာ ဒီလွိုင္းအလ်ား ၃ စင္တီမီတာရွိတဲ့ မိုက္ခရိုေဝ့ဖ္ေတြနဲ႔ သင့္ရဲ့ ဟင္းကိုအပူေပးတာျဖစ္ပါတယ္။ စမ္းၾကည့္ခ်င္ရင္ေတာ့… ၃ စင္တီမီတာေအာက္သာရွိတဲ့ တစ္ခုခုကို ထည့္ထားၾကည့္လိုက္ပါ။ သူဟာ အပူကို လုံးဝခံစားရမွာမဟုတ္ပါဘူး။) အခုဒီ ႐ုပ္ဝတၳဳဆန္းေတြက မိုက္ခရိုေဝ့ဖ္ ေတြအတြက္ဆို ကိုယ္ေပ်ာက္နိုင္တယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။ (သူတို႔ရဲ့ အရြယ္အစားက ၃ စင္တီမီတာထက္ ႀကီးေပမယ့္လဲေပါ့။) မိုက္ခရိုေဝ့ဖ္ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္ ေစာေစာကေျပာခဲ့သလိုပဲ သူတို႔ရဲ့ လွိုင္းေတြကို ေႁမြလိမ္ေႁမြေကာက္သြားေစၿပီး အျပင္ကို ထြက္သြားေစပါတယ္။ မိုက္ခရိုေဝ့ဟာ ထို႐ုပ္ဝတၳဳဆန္းကိုျဖတ္သြားေပမယ့္လဲ သူ႔ရဲ့လမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ဂုဏ္သတၱိေတြကေတာ့ လုံးဝ ထိခိုက္ျခင္းမခံလိုက္ရတဲ့သေဘာေပါ့။

အခုေနာက္ဆုံးရရွိတဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြအရ Iowa မွာရွိတဲ့ Ames Laboratory ကသိပၸံပညာရွင္မ်ာဟာ ျမင္နိုင္တဲ့အလင္းထဲမွာ လွိုင္းအလ်ားအရွည္ဆုံးျဖစ္တဲ့ အနီေရာင္ ကို ထိန္းခ်ဳပ္နိုင္တဲ့ သတၳဳဆန္းေတြကို ဖန္တီးနိုင္ခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အနီေရာင္အလင္းအတြက္ အလင္းယိုင္ညႊန္းကိန္း -၀.၆ ရွိတဲ့ ႐ုပ္ဝတၳဳဆန္း ကိုဖန္တီးနိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ဒါဆိုရင္ ေနာက္လာမယ့္ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္းမွာ ျမင္နိုင္တဲ့အလင္းမွာရွိတဲ့ လွိုင္းအလ်ားေတြအားလုံးအတြက္အလုပ္ျဖစ္မယ့္ ႐ုပ္ဝတၳဳဆန္းေတြကို လက္ေတြ႕ဘဝမွာ ျမင္နိုင္ေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ သိပၸံပညာဟာ ေရွးယခင္လူသားတို႔ စိတ္ကူးယဥ္ အိပ္မက္မက္ခဲ့တဲ့ အရာေတြကို လက္ေတြ႕ဘဝထဲမွာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးေနတာပါ။ ေလထက္ေလးလံတဲ့အရာတစ္ခုက လူေတြရာခ်ီကို သယ္ၿပီး ေလေပၚမွာပ်ံသန္းသြားတာ၊ လေပၚမွာ လမ္းေလၽွာက္တာ၊ ကမၻာတစ္ဖက္ျခမ္းမွာျဖစ္ပ်က္ေနတာကို ျမင္နိုင္ၾကားနိုင္ေနတာ၊ ကမၻာတစ္ဝန္းျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို လက္ညိဳးထိပ္ေလးနဲ႔ ပြတ္ဆြဲၿပီး အခ်ိန္နဲ႔တစ္ေျပးညီ ဖတ္နိုင္ေနတာ၊ ဒါေတြကို လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀ ေလာက္က လူေတြကို သြားေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေမွာ္အတတ္လို႔သာထင္ပါလိမ့္မယ္။ အဲ့ဒီလိုပါပဲ။ ကိုယ္ေပ်ာက္ျခင္း၊ စိတ္ခ်င္းဆက္သြယ္ျခင္း၊ စိတ္နဲ႔ အရာဝတၳဳမ်ားကို ေရႊ႕လ်ားေစျခင္း၊ တစ္ေနရာကေန တစ္ေနရာကို ဝုန္းကနဲ ေရာက္သြားနိုင္ျခင္း စသည္တို႔ဟာ အခု ၂၁ ရာစုအစပိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ေတာ့ မျဖစ္နိုင္တဲ့အရာေတြပါ။ ေမွာ္ဆန္ဆန္အရာေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ ေႏွာင္းလူေတြအတြက္ လက္တစ္ကမ္းမွာ ရလာနိုင္တဲ့ နည္းပညာေတြျဖစ္လာမယ္ဆိုတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တပ္အပ္ေျပာနိုင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ သင့္အတြက္ စကားလက္ေဆာင္တစ္ခုေပးပါမယ္။ ေမွာ္ပညာကို စိတ္ဝင္စားပါသလား။ သိပၸံပညာကို ေလ့လာပါ။

Ref; Physics of the Impossible by Michio Kaku, Internet news

(စိတ္ခ်င္းဆက္ျခင္း(Telepathy)၊ စိတ္ျဖင့္ အရာဝတၳဳမ်ားကိုေရြ႕လ်ားေစျခင္း(Telekinesis)၊ ႐ုပ္ျခည္းသြားလာျခင္း(Teleportation)၊ အခ်ိန္ခရီးသြားျခင္း(Time travel) စတဲ့ ေမွာ္ပညာမ်ားကိုလဲ ေနာက္လမ်ားမွာ ၾကဳံရင္ၾကဳံသလိုဆက္ေျပာပါဦးမယ္။)

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s